למה האמריקאים מונעים את כניסת הבכיר הישראלי?

    חיים הלר | צילום: U.S. Embassy Tel Aviv - Visit to IAI 1 Comment on למה האמריקאים מונעים את כניסת הבכיר הישראלי?
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התעשיה האווירית שהינה אחד הסמלים הבולטים של ישראל וממובילות שוק הייצוא, מצויה במשבר תקציבי ורבים מבין אלפי עובדיה מצויים בסכנת פיטורים.

    בדו"חות לרבעון השלישי של 2015 בתעשיה האווירית הציגה החברה הפסד של כ־30 מיליון דולר. והיא השיגה הסכמה משלושה בנקים לדחות את הדרישה לעמידה באמות מידה פיננסיות, ובהן יחס שירות החוב של החברה, אך החשש הוא שבמידה שהחברה לא תעמוד בהתחייבותיה יפסיקו הבנקים להזרים לה את חמצן הערבויות שהיא נזקקת לו על מנת להמשיך בייצור.

    בנוסף מדווח כלכליסט כי מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס אינו יכול להיכנס לארה"ב  שמהווה שוק יעד גדול של החברה.

    בתעשיה האווירית מסרבים למסור פרטים על הסיבות שמונעות מוויס להכנס לארה"ב ולהסביר למה מסרבים האמריקאים להנפיק ויזה למנכ"ל החברה הגדולה.

    וייס מכהן כמנכ"ל תע"א מזה 3 שנים. הוא שירת כ־27 שנים בחיל הים והשתחרר בדרגת אל"מ. בעבר לא היה מנוע וייס מלהכנס לארה"ב ואף ניהל שם פרויקט לפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים לצה"ל. ייתכן שסיבת כניסתו לארה"ב מנועה מסיבות הקשורות לעבודתו הצהל"ית שם, אולם זו השערה בלבד, מאחר שבתעשיה האווירית כאמור, מסרבים לנפק הסברים.

    מהתעשייה האווירית נמסר כי "על מנת להתמודד עם התמורות והשינויים בתחומי הפעולה של החברה, בעיקר בשווקים האזרחיים, תע"א נדרשת למהלך שיבטיח את הבראתה והמשך צמיחתה. עד כה, לא חלה כל התקדמות בנושא מול העובדים. ההנהלה קוראת שוב לוועד לשולחן לשיח אמיתי ומשמעותי כדי להגיע להסכמה על הצעדים הנדרשים לטובת עתיד החברה ועובדיה. החברה לא תתייחס בשלב זה לצעדים ספציפיים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חוצפה.אנטישמים או לא?